fredag 15 januari 2010

sjuka mamman

Jaha, nu var det mammans tur att sjuka ner sig.
Kom hem från jobbet igår och tyckte det var så grisans kallt inne. Dessutom hade jag så ont i ryggen, riktigt molande ryggvärk.
Fattade inte att jag hade feber förän jag tittade mig själv i spegeln, såg ut som ett vrak, ett vrak med väldigt blanka ögon.
Visst serru, termometern visade 38,1 grader.... Kanske inte mycket feber att tala om men fy vad risig jag kände mig. Så det blev sjukskrivning idag. Magen har bråkat. Jag får ju aldrig magsjuka, men min mage kan vara lite tråkig ibland om jag haft det stressig eller sovit dåligt.
Så är det ju typ jämt, alltså stressigt och lite sömn.... men idag har magen tråkat extra mycket, den gör ont och blir aldrig hungrig.
Har ätit allt som allt en varmkorv med bröd och ett glas fil idag, men är inte hungrig alls.

Imorgon ska vi ha kalas, för mig och Ivar. Visst serrni, jag fyller 28 år på söndag!!!
Har precis bakat färdigt pollykakorna, orkar inte göra tårta. Dom ser skitgoda ut dom där kakorna. Hatar när man bakar för kalas och inte kan provsmaka. Man kan ju inte precis skära bort en bit av en kaka man sen ska servera till folk. Har aldrig gjort pollykaka förut så jag hoppas verkligen att den blev god.

Nu har jag och brorsorna myst upp oss i soffan och ska kolla på let´s dance tillsammans ikväll.
Pappan jobbar natt och har gått ut några timmar tidigt. Det får bli en lugn slöhelg det här så att jag piggar på mig lite tills jag ska jobba igen.

Inga kommentarer: