söndag 31 januari 2010

kalajshelg

Den här helgen har gått i kalasets tecken. 25-års kalas, barnkalas, och jobbfest..
Fredag kväll var vi hem till min kära arbetskamrat Peter på lite singstar-fest, hade förjäkla roligt. Älskar ju att sjunga och finns det ett tävlingsmoment i det hela blir det ännu roligare, och så gillar jag mina arbetskamrater skarpt. Jag tror att jag har världens bästa kollegor, dom är så underbara allihop.
På lördagen mådde jag som jag förtjänade tyvärr. Var hem till världens bästa lillasyster på födelsedagskalas, lillan blev hela 25 år. Världens goaste fika, som vanligt, hon är vass på bakning min syster. Älskar henne väldigt mycket!! Laddar redan för hennes 25-års fest som blir nästa helg, då blir det party.

Nu idag har Ivar äntligen fått haft sitt barnkalas, det har blivit uppskjutet gång på gång pga sjukdom och arbete. Det är lite synd om honom, han har redan fått inbjudningar till sina kompisars 7-års kalas, men det är väl så där att fylla sist på året. Stackarn!!!
Det var ett bra barnkalas, tyvärr kunde vi inte vara ute och grilla korv som vi tänkt eftersom det var så jäkla kallt. Marcus tog med ungarna ut på lite bobåkning men dom kom snart in igen, den ena rosigare än den andra.
Jag avskyr barnkalas, får kli bara jag hör ordet. Vad gör man inte för sina barn!!
Nu är det här barnkalaset avklarat i alla fall, nästa kiddo fyller inte förän i Maj så jag hinner samla krafterna lite innan dess.

Nu ska jag inta ryggläge i soffan, leta upp nån bra film och bara slöa. Imorgon skolkar vi från dagis och skola för att dra till aqua nova. Vi är så sällan lediga tillsammans hela familjen så man får passa på. Nästa år gäller ju skolplikten för Ivar, så då kan man ju inte vara ledig hur som helst längre.

1 kommentar:

Stolt Mamma sa...

Tack tack! =) Jag längtar också till nästa helg, kommer bli kanon!!
Vad kul med Aqua Nova, hade man inte sett för taskig ut i bikini kanske man hade tatt grabbarna med sig och joinat er! =)Ha så kul!!