onsdag 21 oktober 2009

svinsäkert

Jaha, nu har man vaccinerat sig då!
Mot svinisen alltså, så nu är ni välkomna att hosta på mig hur mycket ni vill....

Eller hur var det där egentligen? Jag har hört att man egentligen bara kan vänta sig ungefär 50% skydd av den här sprutan!
50%, det är ju för fan skitkassa odds, då kunde man väl lika gärna hoppat över det helt och hållet! Jaja nu jobbar jag ju i vården, så risken är väl antagligen lite större att jag får nån grishostning i ansiktet.
Hur som haver så gör det skitont, verkligen skitont i armen idag. Jag har inte tagit så många vaccin, men några i alla fall och inga av de tidigare har ens känts av dagen efter.
Jag följde ju inte vaccinationsprogrammet som barn, så jag fick ta en del extra i vuxen ålder, nu har jag i alla fall hepatit A,B och TBC oxå. Så nu fattas bara den där som skyddar mot alla cancerformer, HIV och hjärtinfarkt.
VA? Finns inte den?

2 kommentarer:

fröken Sätterlund ✯ sa...

Hoppas armvärken släpper snart :) Jag har valt att tacka nej till svinisen. De skulle få vaccieras i skolan men jag tackade nej. Är klart skeptisk till sprutan men kan ändå inte låta bli att fundera om jag tog rätt beslut...

Jag beställde julkort från optimalprint förra året :)

Ha det gott,
Kram Therese

ivaron sa...

Nä jag tror du tog ett bra beslut Therese, jag är fortfarande tveksam faktiskt vad gäller barnen. Det känns otryggt med ett så pass dåligt testat vaccin, samtidigt vill man ju inte att de ska bli sjuka heller.
Men man kan inte heller hålla på att gardera sig mot allt, det kommer fler pandemier efter den här, så det kan vara bra om man faktiskt haft nån influensa så man bygger upp sitt immunförsvar. Nu är ju inte jag nån expert precis, men det är min uppfattning.

Kram kram