måndag 12 oktober 2009

hundhår

Har precis städat uppe och bytt i sängarna. Skittråkigt jobb, men så skönt när det är klart!

Jag svär att jag har dammsugit upp säkert 10 kg hundhår. Det är stunder som dessa som jag ifrågasätter mitt eget omdöme. Vad fan tänkte jag jag när köpte en hund?
Jag vet att jag tyckte det skulle vara kul för barnen att växa upp med ett djur i familjen, och att det vore nyttigt att bli uttvingad på promenader varje dag, att det skulle vara roligt med någon som är lika glad varje gång man kommer hem oavsett hur länge man varit borta.
Det jag däremot inte tänkte på var att jag skulle bli uttvingad på promenader i stormoväder och spöregn oxå. Att jag 2-3 gånger om året skulle moppa golven fria från blodfläckar för att hundar tydligen oxå har mens, att det skulle finnas perioder när allt härhemma är täckt av hundhår, att det även om jag dammsuger dagligen ligger hundhår på golven.

Just nu är jag inte alls förtjust i hunden, inte alls....

Det går säkert över, tur för henne att hon är så förbannat söt!

3 kommentarer:

Caroline sa...

Doris är världens sötaste och snällaste hund! Hon kan få komma på semester till oss=) Hoppas Ni mår bra och att det går bra på jobbet. Saknar Er! Kram kram C M E

ivaron sa...

Åh vad bra Caroline, jag sätter henne på tåget imorgon. hoppas ni har laddat upp med dammsugarpåsar :-).
Vi saknar er oxå, allra mest saknar vi såklart Ella!

Caroline sa...

Vänta och skicka henne med tåget om två veckor, då skall M vara pappaledig =)