tisdag 29 september 2009

vintervindar

Var just ut med hunden... fasen vad det blåser kallt. Inte långt kvar till första snön nu känns det som... Fan jag är inte redo. Inte på långa vägar!

Nu börjar det igen, det årliga sökandet efter vinterkläderna jag gömde undan någonstans i våras.
Frågan är bara vart,... och vart la jag alla vantarna nu igen? Och varför i helvete parade jag inte ihop vantarna innan jag stoppade undan dom?
Sen när jag hittat alla kläder är det dags för nästa bekymmer, barnen har växt ur alltihop.... Där står man första snödagen och har en pojke i för kort overall som skär in i arslet, och den andra pojken har en overall som är så stor att han snavar sig fram... Suck!
Sen börjar hetsen! Att försöka hitta nåt som passar på kupolen fast alla vinterkläder sålt slut sedan länge.
Det där har jag funderat en del på! Om det nu är så att alla vinterkläderna säljer slut innan oktober ens kommit, hur kan det då vara så att dom rear ut så mycket på våren? Vart kom alla dom kläderna ifrån?
Jag lovar att butikerna gör det med vilje! Gömmer undan en massa kläder bara för att jävlas med dom stackars föräldrar som inte orkade planera vilka vinterkläder barnen skulle ha redan i Augusti (vem fan orkar det egentligen?) när solen fortfarande värmer.

Nä fy fan för planering....

Nu ska jag försöka städa lite innan det är dags att åka och jobba igen. Jag har räknat ut att under en normal månad umgås jag mer med mina arbetskamrater än med min familj om man inte räknar med sovtimmarna. Jag jobbar på heltid, men har familj bara på deltid... sjukt!
Just nu känns det otroligt långt till pension... tyvärr!

Inga kommentarer: