måndag 7 september 2009

She´s a lady....

Visste ni att jag har gått och blivit kvinnlig?
Jo faktiskt! Jag har bevis!

Tittade just in i mitt badrumsskåp och hittade inte mindre än 3 (!) olika kroppscremer!
Och då har jag inte ens räknat med solskyddscremen från i somras!
Inte nog med det va, lyckades köpa en ansiktscreme, alltså jag har inte längre samma till ansiktet som till resten av kroppsytan. Kanske inte så konstigt kan tyckas!
Det värsta av allt? Jo, den heter beautyfying, har ni hört så tjusigt? Inte nog med det, den innehåller glitter som ska få huden att "skimra av lyster" minsann.
Det visste jag inte när jag köpte den, och nu irriterar jag mig så in i h-vete på det där fjolliga glittret. Vem fan vill skimra i ansiktet när man ändå bara ska gå och lägga sig? Och har jag missat nåt helt nu, men sedan när strävar man efter att se så flottig ut som möjligt?
Gangsing som jag är smörjer jag snällt upp den här burken nu, inte inhandlas nån ny innan den man har är slut inte.

Vänta lite nu.... kan det här egentligen handla om någon undertryckt åldersnoja som försöker pocka på min uppmärksamhet? Som om mitt undermedvetna faktiskt försöker få mig att inse att det är närmre till 30 än till 20 och att den ungdomliga spänsten i huden faktiskt kan behöva lite hjälp på traven... Hmm?

Om ni möter mig på stan och funderar över min plötsligt "skimrande lyster" ska ni inte förskräckas... Det är bara jag, som försöker vara ekonomisk!!!

Inga kommentarer: