onsdag 9 september 2009

I survived!!!

I´m alive and kicki´n.....
Överlevde tandläkarbesöket, och det verkar mer som att 090909 blev mitt turdatum.
Hur annars förklarar man att jag bara behövde pröjsa 80 ynka dolares? Det brukar ju kosta skjortan annars.
Lyckan blev dock inte långvarig, det visade sig att det fanns ett hål.
Det ska lagas, så klart! Då kommer det tyvärr antagligen kosta några kronor mer än idag.
Jag är inte den som lagar utan bedövning heller, kosta vad det kosta vill. Ofta får jag dessutom en bedövningssalva innan själva bedövningssprutan. Allt för att minska onödigt lidande!

Nä nu ska jag hänga tvätten och ge mig av till Lasarettet för ännu ett dagsverke.
Fotboll ikväll, som jag missar. Fast jag har en plan... när matchen börjar ska jag försöka ta åt mig att ge lite antibiotikan, de brukar ta en liten stund, och det är nog faktiskt bäst om jag övervakar när jag ger det... Fast jag tänker bara hjälpa de patienter som har tv på rummet.
Smart va?

2 kommentarer:

Sofia sa...

det blir bara max 80 kr billigare utan bedövning så de är inte värt de lidandet :P

Jessica sa...

Fru Hellman!
Tycker det är dags för dig att skaffa Facebook! Jag lovar att bli din vän=)

Klart som korvspad att du och syrran ska hänga med på Husgung! Vore Grymt!!! Jag och Lotta kommer annars upp och rövar med er bägge två..