måndag 10 december 2007

Stockholm stockholm stad i världen.....

Nu har jag mycket att berätta..
kanske ska börja med att nämna att jag har namnsdag idag... det är ju faktiskt Malin. Det verkar som att de flesta glömt bort det, måste verkligen ge lite cred till min smått förvirrade faster (Ja! det är helt klart ett släktdrag) som skickade ett mail och grattade mig på namnsdagen. Hur gick det till? Man kan ju undra om dom har svenska kalendrar i cypern oxå eller om det helt enkelt bara är så att Malin är ett namn som är känt worldwide... hmmmm

I helgen har jag ju varit i stockholm, och det som skulle bli en "vila upp sig från man och barn" helg visade sig bli en av de tröttsammaste helgerna på länge, på ett bra sätt alltså.
För det första får jag hjärtklappning bara jag kliver av tåget i stockholm, så har det alltid varit.
Jag är väl en lantlolla ut i minsta kappilär och den berömda storstadspulsen skulle nog ge mig hjärtinfarkt inom en vecka...
Tack och lov var jag inte ensam, både Linnéa(härkomst Mora) och Lisa (born and raised in björbo) hade nog liknande känslor...
Don´t ever try to julshoppa in stockholm....
Däremot var det såååå roligt att träffa alla, och vi hade en helt otroligt härlig helg tillsammans.
Man kan väl sammanfatta den såhär:
Fredagen kollade vi på idol och drack lite vin (jag och pillis i alla fall) och på lördagen hängde vi på stureplan med amanda och daniel från idol......
Men det är den förskönade versionen..
Egentligen var det såhär:
På fredagen kollade vi på idol, hemma hos Pillis i hennes säng iförda pyamasen, men det om rödvinet var helt sant.
På lördagen shoppade vi järnet hela dagen, tog in på hotell och gjorde oss i ordning för att äta middag på scandic anglais på stureplan (so far sant alltså)
Amanda och Daniel var oxå på samma restaurang, men dom satt ju vid ett eget bord.. he he
Jag har lovat Mackan att inte tjata om det där nåt mer, men nu har jag sagt det för sista gången jag lovar..... kanske
Sen gick vi på ett schlager ställe och dansade, vi var inte hemma förän halv 4, det är nog det längsta jag varit uppe sen Dackes dar. Inte konstigt att jag mådde som en utskiten äppelskrutt på söndagen.
Men det var det värt!!!

Jag och Pernillis i finstassarna, observera min vinmustasch.... inte så snyggt kanske



Mina tre underbara skolkompisar...
Julgranen som stod... äh nånstans vid hotellet eller så. Helt sjukt, det tar dom en månad att göra den eftersom dom sågar bort alla grenar, och sen fäster dom igen efter storleksordning..
Skulle aldrig hända i Gagn´ä


Nu ska jag ta och lägga mig i soffan och vila ut lite efter helgen som varit, imorgon börjar praktiken igen på ett nytt ställe. Ska bli spännande att träffa lite nya personer, är helt ärligt lite trött på vårdcentralen. Det var mest halsprov och utslag tycker jag.
I och för sig kanske det här inte blir mycket bättre, kan tänka mig att det mest kommer handla om förstoppningar och liggsår. Ska nämligen vara på ett äldreboende. Men det är som jag brukar säga, alla erfarenheter är nyttiga erfarenheter.

Nä det får nog vara allt för idag, känner att soffan och cityakuten hägrar, plus att jag har tre nya avsnitt av house att kolla på... lovely.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ha ha ha....

Nu har jag hittat till din blogg när jag står här på jobbet alldeles för tidigt på morgonen :S men det här inlägget piggade upp mig och fick mig att minnas hur kul vi hade förra helgen!!!! åååå vad vi måste göra om detta!!

Kramar