lördag 29 december 2007

God jul, och grått nytt hår...

Nu är glada julen slut slut slut... och jag tror nästan vi överlevde i år oxå.
Vi hade en underbar julafton, som startade redan tidigt på morgonen här hemma med klappöppning. Sen bar det av till min morbror och åt julfrukost, det är en ny tradition vi började med förra året, och den tänker vi fortsätta med.
Sen jullunch och klappar hos mamma, med syster och bror och deras familjer. Sen kom även mormor och morfar dit en sväng.
Efter kalle och julklappar hos mamma bar det av till borlänge för ännu mer klappar, julmat och tomte. Sammanfattat, en hektisk, härlig och alldeles perfekt jul!

På jul dagen öppnade vi starkt med en skallskada hos lillebror efter att storebror tagit och misshandlat honom lite med julpyntet... jag höll andan och tummarna medans jag torkade bort blodet ur pannan på en ledsen Aron och mässade tyst, inte akuten ,inte akuten, inte akuten...
Tack och lov har han en panna av stål så skadan var bara liten och ytlig.

På kvällen var det såklart dags för utgång på Bollan, tror ärligt talat att jag aldrig haft så kul. Träffade A och Å ute och sen hängde vi ihop hela kvällen, eller snarare, jag och A hängde ihop och försökte hitta Å hela kvällen. Men kul var det.

På annandagen slog den till med otrolig kraft.....
den obligatoriska julsjukan, och då menar jag inte bakfyllan, utan förkylningen.
Ivar hade iofs redan varit sjuk i några dagar, men jag blev verkligen helt utslagen.
Sen har det hållit i sig tills nu.
Igår hade vi kalajs för Ivar, med en trött febrig mamma, 13 barn och deras päron... Det var jättelyckat. Vi grillade först ute och sen åt vi tårtan inne.
På kvällen kom släkten, men då sa jag bara, ta det som det är för jag är sjuk. Sen fick dom sköta sig själva.... Nu håller jag på att kurera mig och hämta krafter tills nyårsafton... hoppas hoppas.

lägger in bilder senare, för internätet var så himla segt nu, tjuvsurfar på grannens trådlösa eftersom vårt inte funkar...

Gott nytt år önskar fam Hellman

1 kommentar:

Anonym sa...

Hejsan! Vi har också haft en jättebra jul med som vanligt alltför många julklappar. Juldagen innebar också utgång för oss, riktigt kul! Inte lika skrattande kul dagen efter dock. I dag så berättar Noah om hur Ivar och Aron gör när dom jagar bort vargar! Dom smyger tyst och sen skjuter dom! Ja fantasin flödar verkligen hos lilla Noah. Grattis till Ivar och vi ses kanske snart. Kram