onsdag 12 december 2007

12 dagar kvar...

Till jul alltså, om jag inte minns helt tokigt.
Imorgon ska jag lussa på det äldreboende där jag har praktik. Det brukar vara så himla tacksamt att lussa för gamlingar. Dom tror ju nämligen allt som oftast att dom kommit till himlen, och fäller gärna en tår.
Jag har erbjudit mig att leda sången, jag är ju en klippa när det gäller julsånger, efter en massa år i kyrkokör så har dom fastnat där i hjärnbarken....

I kväll ska vi på Ivars luciafirande på dagis, vi ska vara ute så det gäller väl att klä på sig ordentligt. Frågan är vad Ivar ska vara för nåt, först var han helt inne på monster, men dagisfröknarna hjälpte mig att förklara för honom att det inte ska vara några monster med i lussetåget. Då skulle han vara lucia, och det tyckte jag var helt perfekt eftersom jag aldrig kommer få några döttrar... men nu har han ändrat sig igen och ska vara pepparkaksgubbe. Men vi får väl se, än är inte dagen slut.

Igår satte jag upp julgardinerna, det kanske var lite tidigt men jag har inte så många andra dagar på mig. Det är ju fullt upp heeeeeela tiden.
Lägger in en bild på det, jag är helt kär i mina julgardiner. Köpte dom när jag jobbade på indiska och jag tänker aldrig byta. Dom är helt underbara.

Tyget i närbild, visst är det vackert



Och kolla in det här underbara tvättfatet som jag hittade på vinden i mammas hus

1 kommentar:

Stolt Mamma sa...

Jaså du fuskar oxå?Jag med!Jag fskar däremot för att jag har för mycket tid.. skulle kunna sätta upp julgranar och julpynt ca 5 ggr per dag om jag så ville...
Fina gardiner, det håller jag med om!