måndag 17 december 2007

helt otroligt.....


Måste bara få säga att mina söner är heeeelt otroliga.
Tyvärr är det ibland lika mycket i båda riktningar eller hur man ska säga.
Dom är helt otroligt söta och fina (såklart), helt otroligt roliga och mysiga, helt otroligt bra liksom. Samma dag kan dom oxå vara helt otroligt dryga, helt otroligt skrikiga, helt otroligt bråkiga.
Men att dom är helt otroliga, på vilket sätt det än må vara, det är ett som är säkert..
Idag har det liksom varit spridda skurar, först var jag hemma med en helt otroligt snordryg Aron hela förmiddagen. Sen efter han sovit middag var det som att vända på en hand och han var helt otroligt pussig och mysig. Sen hämtade jag en helt otroligt dagistrött Ivar, som när han kom hem slog om helt och blev en helt otroligt snäll och mysig storebror som drog Aron i pulka runt trädgården.
Är det konsitgt att man känner sig lite schizo ibland???

Inte nog med att man känner sig schizo ibland, häromdagen kände jag mig som en 40 plusare (fast det är inte helt sant, för jag har ingen aning om hur dom känner sig egentligen)
häromdagen hade jag nämligen en tonåring i mitt hus. Ivar!
Vi var uppe på hans rum och lyssnade på musik (hårdrock, vad annars) och dansade lite.
Ivar gick hela tiden och höjde volymen, och ju mer jag klagade, ju mer höjde han. (40 plus varning)
Till slut sa han bara:
-Mamma, nu kan ni gå ut och stänga dörren, för nu ska jag lyssna jättehögt!
Varpå vi snällt lämnade rummet och stängde dörren.
Då river han igång back in black med AC/DC på jättehög volym. Jag hör hur han springer runt därinne och dansar och sjunger med.
Då kände jag bara, är det såhär det kommer bli när han är tonåring... och så kände jag mig som om jag vore minst 40 år och suckade över min finninga tonårings musiksmak. Tack och lov gillar jag all gammal oldschool rock i almänhet, och AC/DC:s back in black i synnerhet
Men just i det ögonblicket gav jag mig själv ett löfte.... jag tänker aldrig någonsin köpa min son en sub woofer.

That´s it för today mina kära vänner.. nu blir det cityakuten för hela slanten...

Inga kommentarer: