torsdag 4 februari 2010

snöskottningssamtal

Snön vräker ner, härligt!!!
Detta innebär dock att vi måste skotta, jag brukar älska att skotta snö men tom jag börjar tycka att det är lite väl mycket.
Spännande det där med skottning, det är väl enda gången under vinterhalvåret som man egentligen pratar med sina grannar. Jag har faktiskt fört samtal med inte mindre än 3 av mina granar nu inom loppet av en timme, plus två av mormors grannar.
Skulle vara snäll och skotta åt dom så dom kommer in med bilen i natt när dom kommer hem från thailand, så jag skottade av halva uppfarten. När jag går in i garaget ser jag till min fasa att bilen redan står där... fan dom har ju åkt med nån annan. Attans! Ja ja nu är ju halva skiten skottad i alla fall, det kanske dom är tacksamma för.
Dessa fraser har förekommit flitigt under dagens samtal med grannarna.:
" nu får det väl räcka med snö eller hur?"
"Ja det var mycket bättre när Friden körde plogbilen, den här som är nu är ju helt värdelös"
"det är bäst man tar vallarna på en gång, så dom inte fryser till, då är det omöjligt"
" är det inte för kallt så snöar det,..."

Ja, vi har i alla fall enats om att Friden var en mycket bättre plogbilsförare, då blev det inte såna här vallar...

Tror ni jag missade sopbilen i morse?
Japp!!!

Inga kommentarer: