söndag 6 juli 2008

helg.... underbara helg

Äntligen blev det helg, och vilken helg sen...
Jag flexade ut tidigt på fredagen, det var ju så fint väder.
Sen åkte vi upp till min fasters buställe med fikakorgen i högsta hugg.
Det är ett helt underbart ställe där dom driver levande fäbod, så man fikar bokstavligen tillsammans med korna.
Doris var lite fundersam över dom där stora djuren som kom så nära, men det gick faktiskt bra.
Här är lit bilder.

Aron flörtar med kalven, på säkert avstånd


Fikastund med kalvarna


Aron matar bä bä vita...

Som tydligen slemmat på hans hand...


Fåret provsmakar Ellens kjol


Aron hade handväskan med sig....


Aron ser lite bekymrad ut... Doris oxå


Lilla grisen.... ja sa adam, det där är levande julskinkor det.

Lördagen spenderade jag med att kånka impulsköpta 20-tals soffor på auktion, och nej det var inte jag som impulshandlat, jag impulshandlar aldrig...
Sen var vi hem till pappsen som fyllde år i fredags och grillade och drack rosévin (det är ju faktiskt sommar)
På kvällen var vi hemma hos bror och drack lite mer rosévin och försökte spela guitar hero... ingen jättebra kombo kanske.
På kvällen kom den förlorade sonen hem... älskade Ivar.
Det sjöng i hjärtat när jag fick krama honom igen..... Han ville så gärna träffa Aron, men han sov så Ivar smög in till honom och gav honom en puss.
Det är så rörande när man ser hur mycket dom älskar varandra.


Nä nu ska jag ta en dusch och fixa matlåda till imorgon.

Inga kommentarer: