onsdag 9 juli 2008

ack om man vore 15 igen


Visst är den söööt?
Visst kan ni se mig glida fram längst gatorna i Djurås på denna söta lilla skapelse med en "fräck" liten hjälm på huvudet? Gärna ton i ton med moppen...
Tänk om man vore 15 igen, då skulle jag haft den här i stället för min skruttiga lilla ciao piaggio.

Idag åkte grabbarna till gammelfarfar Kalles stuga i Gopshus, de måste vara där till på fredag för både jag och M jobbar. Gammelfarfar Kalle heter förresten Karl Ferdinand, så det är honom vi döpt Ivar efter,. (Nu kanske det blev snurrigt, men mina pojkar heter ju Ivar Karl Ferdinand, och Aron Erik Baltazar.)
Så nu har jag haft så mycket ledig tid på eftermiddagen att jag städat ur garderoberna. Skönt att bli av med lite gammalt och få lite mer utrymme på hyllorna.
Men är det verkligen rimligt att ha tusen strumpor som inte passar ihop? Det känns i alla fall som att det var tusen strumpor.... MINST.

Nä nu kommer Karln hem, bad honom köpa bubbelvatten, blev så akutsugen på det.
Så nu ska jag umgås lite med honom.

3 kommentarer:

Jenny sa...

Är du utan barn igen! Va du måste sakna dom nu! Men du verkar ju ha tid över till att göra annat, som att städa och träna Snoran! Har som sagt skittrevligt här! Du skulle ha varit med och levt loppan med mig och Julia! Hör av mig till helgen så får vi träffas lite! Kram kram!

Stolt Mamma sa...

SNygg moppe, en sån vill jag med ha. Så kan vi cruisa tillsammans =)

Sussi sa...

hahaha!
Ja, jag blir nog en 30 kilos klump men det gör inget.
Jag älskar min mage.
Kram på dig!