torsdag 6 januari 2011

Tid!

Fan inläggen har verkligen inte haglat tätt i den här bloggen på sista tiden...
Har varken haft ork eller lust att skriva nåt. Sitter och tänker ut en massa smarta roliga inlägg, men sen blir det inge mer. Man får väl ha sådana perioder antar jag! Perioder då man bara gör ingenting mer än det man måste. Hålla huvudet ovanför ytan och pussla ihop vardagen så det flyter någorlunda!

Så! Vad har hänt!
Inte mycket alls faktiskt.
Jobb, familj, jobb familj, en och annan högtid (typ som jul, det var trevligt) en och annan snuva, jobb, familj!

Skulle vilja att ordningen såg lite annorlunda ut!
Familj (önskar att jag fick mer tid med dom), lite jobb då och då (fast ändå massor av pengar förstås) otroligt spännande resor, oändlig shopping, intressanta kurser och utbildningar!

Alltså jag saknar tiden då jag pluggade. Har kommit på att om jag fick välja skulle jag plugga hela livet! Varför finns det inget sånt jobb?
- Vad jobbar du med?
- Jag är studerare, jag jobbar med att läsa lite olika roliga kurser...
Fasen vad det hade varit fint!
När jag pluggade hade jag tid med min familj, jag hade tid att göra ingenting och allting! Livspusslet var så mycket enklare, jag kunde lägga upp dagen som jag ville då. Jag var alltid ledig på helgerna och kvällarna.

Nu känns det som att livet springer förbi mig, och jag har för dålig kondis för att hinna med. Barnen blir äldre och rätt var det är märker jag det. Typ som när jag sitter och läser läxor med Ivar och det plötsligt slår mig att han kan läsa. När hände det liksom?
Missförstå mig inte, det är verkligen helt underbart att följa deras utveckling och se allt dom lär sig och hur dom växer. Men det är bara det att det känns som att det bara händer så fort och jag inte har tid att stanna och känna efter!

Äh, klagar jag nu? Så här är det väl för alla? Det är väl bara en sån där dag när jag tycker så väldans synd om mig själv!

1 kommentar:

Linda A sa...

Åh vad jag håller med dig. Saknar oxå skolan, funderar oxå hur pojkarna lär sig allt, fast jag är hemma känns det som dagarna bara flyger iväg snart dax att börja jobba liksom. =( Men ändå med förväntan.

-kram-