tisdag 9 mars 2010

schlagerweekend

Vilken helg jag har haft, helt fantastiskt rolig.
Det är nog svårt att beskriva hur kul det var för dom som inte var där.

På Lördagen när vi kom dit möttes vi upp i dörren av Magdalena Graaf herself, för att sen lotsas till rummen. Jag och Malin hamnade i annexet, som visade sig vara värsta romantiska lyan med dubbelsäng och bubbelbad...
Sen var det lunch, och information av Rickard Engfors. Schlagerquiz, där man kunde vinna priser sas det. Så jag och Malin körde hårt, vägrade dela med oss av de rätta svaren. Det är ju bara korkat att hjälpa varandra om det är tävling eller hur?
På eftermiddagen fick vi slappa lite, jag och Malin drack lite på rummet och gjorde oss iordning.

Under middagen var det underhållning av självaste Anna Book, som mest ville prata om sin bypass operation... Booring! Jag sjöng en låt i kaeroken tillsammans med henne. Främling!! Det finns bildbevis på när Anna Book tar mig på rumpan, funderar på att stämma henne för det.. ha ha
Sen tittade vi på andra chansen på storbildstv.
Efter det var det dags för underhållning igen. Anna Book sjöng sina hits, hela två stycken, och lyckades än en gång nämna att hon gått ner i vikt.
Efter det kom diamond dogs upp på scenen och körde en massa roliga schlagercovers, och Rickard Engfors körde oxå några låtar, fan vad han är snygg som tjej.
Rätt som det är knallar Shirley Clamp in på scenen och tar över micken från diamond dogs. Helt sjukt. Efter det trillar en efter den andra stora artisten in och sjunger sina låtar. Magnus Carlsson, Rickard Herrey, Nanne Grönvall, nån snubbe från star pilots...
Det var en helt euforiskt stämning!! Värst jubel blev det när Magnus Carlsson kom in på scenen.

En sjukt rolig kväll.
Söndagen var lite värre, mådde apa när jag vaknade. Efter en härlig hotellfrukostm ett par timmars sömn igen framför vasaloppet, brunch och körträning med Gabriel Fors bar det av hem igen.

Spydde som en räv på kvällen, tänkte att jag bara var sjukt bakis, men det visade sig att jag åkt på magsjukan...
Jag som aldrig haft magsjuka nästan... Fy vad hemskt det är. Nu ligger jag i soffan med feber och magont. Det råder lite smått kaos här hemma. Marcus är dyngförkyld, Aron oxå. Ivar är rätt pigg, så han ska ut och åka skidor med mormor snart.
Det ser ut som om nån slängt en smutsbomb härinne. Måste städa, bara orken infinner sig.

Upp som en sol, ner som en pannkaka som man brukar säga.

Bildbevis kommer sen, gå gärna in och kolla på magdalena GRaafs blogg så länge, där finns en massa bilder från kvällen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag skall maila över bilderna till dig :)// Malin Z