söndag 12 juli 2009

Lilla O blir större!


Idag fyller mosters lilla Bobbon 2 år!
Grattis grattis Oliver!

Min familj har lämnat mig för att resa norröver
Det är så tyst här hemma, men inte alls skönt! Tyst är hemskt!
Plockade ihop barnens leksaker när dom åkt, och kom på mig själv med att tänka
" ingen kommer plocka fram dom här igen på en vecka" och så kom tårarna.

Har suttit och målat en stund, alltid skönt för då kan man inte tänka på något annat än hur man ska sätta penseln. Nu har jag ätit en macka och sitter i soffan och mosar mig.
Så mycket tid över, vad tusan gör man med all denna tid?
Vad gjorde jag egentligen innan barnen fanns? Kanske man skulle baka?

Dom har inte ens varit borta en dag, och jag känner mig redan galen av längtan!
Jag känner med dem som har sina barn varannan vecka, hur står ni ut?

Nähä, nu ska jag försöka hitta på nåt vettigt att pyssla med.
Har inte ens någon hund att gå ut med, hon är oxå på semester.

1 kommentar:

Mornror sa...

Synd att jag sticker till stockholm i morrn, annars kunde vi ligga o slappa på soffan båda två o dricka lemonad.!