måndag 8 juni 2009

duk o grus o lut......

Idag fick vi hem grus till vår uppfart, eller grus och grus
Jag skulle nog hellre vilja kalla det mindre bergstoppar!

Pappa ringde och sa att vi skulle lägga ut duken, för idag skulle gruslasset komma, jag fick skynda mig att spada undan det sista av jorden som skulle bort, lyckades få nordeuropas största blåsa i handen (varför kommer man på att man skulle haft handskar på sig först när nävarna börjar blöda?) och träningsvärk i armarna. Usch jord är tungt!
Sen kom lasset, det som skulle vara grus alltså!
Chauffören frågade lite snällt om han skulle sprida ut det, ja gärna sa vi då såklart. Då gjorde han två små högar istället för en stor. Well thank you sir!!!
Vi stod och tittade på det så kallade gruset och funderade lite över vad för slags spade detta skulle kräva. Och vilka slags armar som skulle lyfta denna spade... undra vad let´s dance Magnus gör i veckan...
Vi började kratta och gräva, men det var helt lönlöst. Tydligen betyder 0-90 att stenarna får vara upp till 9 cm i diameter, vi fick en jävla massa 90 och inget noll alls kan jag säga.
Dessutom hade det smygit sig med en massa 130 och 200 oxå tror jag bestämt.
Tungt var det, men sen kom pappa hit med traktorn, så nu är eländet ute i alla fall.

Nästa problem, vi kan inte köra in bilarna utan risk för punktering!!!
So now what? Vi får hem ett till lass sen nån gång, och då håller jag tummarna för att det är mest noll faktiskt!

Kom dessutom just på att jag ska jobba imorgon, vilket betyder att den där härliga blåsan som spruckit kommer få sig en del körare med handsprit.... herregud vad det kommer göra ont!

5 kommentarer:

Stolt Mamma sa...

Uusch vad drygt =/ men ni är grymt duktiga och snart är det klart och ett bekymmer mindre i världen...=)

Johanna sa...

Hejsan! Hoppas allt bra med er!
Det låter verkligen inte skönt det där med blåsan och handspriten. Jag har jobbat min första dag i dag på mitt sommarjobb och är helt slut nu, men det är bara 3 månader kvar nu så det är bara att bita i hop. Kram

Jessica sa...

Äsch! Ring min starka Magnus istället det fixar han på ett nafs=) Så tar han med sig starka frugan som lyckas pallra sig till gymmet ca 2 gånger förra månaden! Kanon stark vettu=)
Tror snart Malin att det är dags för en trevlig blind date för oss två och snacka om alla gemensamma bekanta vi har! Verkar ju finnas en del=)

Fina B From Gustafs City sa...

vi fick också hem ett lass grus idag. vet du vad jag tänkte då! att eftersom du redan har blåsor så kan faktiskt du komma hit och skotta ut vårat också, för jag vill inte ha blåsor... känns ju onödigt om både du och jag fick de liksom!

Kristin sa...

hahahah...... 0-90 kan ni ju inte ha! Vi köpte 0-16 och nästan så det kunde varit mindre men det funkar bra. Ta ett mindre lass att lägga uppepå nästa gång. Ett tips bara :)