fredag 5 juni 2009

Äntligen helg



Är ledig hela tre dagar, min längsta ledighet de här sommaren.
Imorgon är det fest hos en arbetskompis, är sugen att gå men minst lika sugen att sitta hemma med en kall öl och kolla på fotbollen.
Betyder det att jag håller på bli en soffpotatis???
Ska bestämma mig till imorgon! Det lutar faktiskt åt ölen och fotbollen i soffan, trist jag vet men jävligt skönt oxå.
När började jag tycka att utgång var ett jobbigt projekt? När gick jag över till att bli en "mysa i soffan med en kall öl" tjej?

Har nog tappat några kilo den här veckan, helt ofrivilligt (men välkommet såklart) har såna där dryga förkylningsblåsor i munnen som gör att jag knappt kan tugga. Har kört med flytande panodil som munskölj i snart 4 dagar, det hjälper för stunden men är väl ingen bra långsiktig lösning. Ingen bra lösning alls egentligen, det är säkert bara psykologiskt! En annan grej som funkar är att lägga snusen på blåsan, det gör så sjukt ont att man börjar gråta och sen domnar man. Inte heller en bra lösning kanske?
Kanske skulle man gå ut imorgon ändå? Som det står i bondepraktikan ( fan vad jag tar upp den hela tiden, man kan ju tro att jag är bonntjyv, just ja det är jag ju) "hjälper inte spriten så väntar bara döden". Jag är inte säker att det verkligen står så, men jag har fått för mig det! Det låter troligt eller hur?

Nåt som är säkert är i alla fall att det blir myskväll ikväll, har redan gjort en irish coffe och krupit upp i soffan. Trodde maken skulle hänga på, men han drog till grannen istället.
Så nu sitter jag här allena och tittar på talang, (skitkasst program by the way).

Nähäpp, nu kom han hem ändå... kul jag kanske har ett liv trots allt.... jag har i alla fall en man, en himla toppenman faktiskt.

trevlig helg

Inga kommentarer: